Monday, July 15, 2013

PEMANDANGAN DARI ATAS KERETA KABEL DI LANGKAWI


           Salam. Bersua kembali dalam arena blogging. Lamanya tak menaip. Ialah, kita sekarang didalam bulan Ramadhan. Selain dari menjalani ibadah puasa, banyak perancangan harus diuruskan. Nak cari pakaian raya untuk anak-anak, jahit langsir..ialah dah berapa tahun rasanya tak bertukar langsir..hi hi... Ialah WMJ ni low profile, tak suka nak membazir. Selagi boleh diguna pakai..kita akan pakai. Duit yang ada boleh digunakan untuk kegunaan keluarga seperti membelikan hadiah kepada ibu bapa, ibu & bapa mertua. Tidak semestinya pada sambutan hari lahir sahaja ada hadiah, hadiah yang diberikan adalah sebagai memperingati mereka yang telah banyak berjasa kepada kita. Memberi sedikit hadiah dapat membuat mereka ceria dan dihargai. Oklah WMJ nak sambung lagi cerita tentang perjalanan WMJ tempohari.




   
           Ini adalah gambar Feri yang akan kami naiki. Feri ni ada 3 lapisan tempat duduk, tiga tingkat kiranya. Feri ini boleh memuatkan 500 orang setiap kali perjalanan. Besarkan... pada tahun 2005 yang lepas, WMJ datang kesini hanya menaiki feri kecil sahaja. Bila masuk didalamnya terasa sangat sejuk tidak terkata. Semalam suami WMJ demam, tetapi pagi tu dah sihat sedikit, bila menaiki feri dalam keadaan sejuk begini suami WMJ terus demam semula. Kesian WMJ melihatkan. Kali ini kami dapat tempat duduk dibawah sekali. Disitu memang tak nampak apa-apalah, hanya mendengar cerita dari TV tapi tak boleh melihat kerana TV hanya ada ditingkat atas.




          
           Ini adalah gambar pemandangan dari dalam kereta kabel. Gambar ini dirakam ketika kami ingin turun ke stesyen. Ini adalah kali ketiga kami datang kesini. Atas permintaan kami bawalah keluarga kami yang belum pernah sampai kesini. Kali terakhir kami pergi kesini adalah pada tahun 2007. Banyak juga perubahan di Langkawi ini. Jika anda kesini seharusnya luangkan masa selama dua atau tiga hari penuh untuk memusing satu langkawi ini. Banyak aktiviti yang boleh anda ikuti disana.



             
            Cantikkan pemandangan disini. Jika anda ingin kesini pada hari biasa, masa lawatan adalah pukul 9.30 pagi yer. Pada hari minggu pula, ianya dibuka seawal jam 9 pagi. Pada masa ini WMJ pergi masa cuti sekolah. MasyaAllah makhluk Allah yang bernama manusia memang ramai termasuk pelancong dari luar negara. Kalau anda tidak mahu berasak dan ingin privacy sedikit buatlah perancangan bukan pada hari cuti sekolah... Sekian untuk kali ini.

No comments:

Post a Comment